“Twist” - Reisverslag uit Blantyre, Malawi van Stichting Partners in Hoop Ronald Boomsma - WaarBenJij.nu “Twist” - Reisverslag uit Blantyre, Malawi van Stichting Partners in Hoop Ronald Boomsma - WaarBenJij.nu

“Twist”

Door: Ronald Boomsma

Blijf op de hoogte en volg Stichting Partners in Hoop

12 Oktober 2014 | Malawi, Blantyre

“Twist” (Zondag 12 oktober 2014) – Posten op 09.00uur
Eenmaal door de douane, en de trap naar beneden te hebben genomen kon ik naar de incheck balie. Daar kregen we de volgende verrassing. Alle handbagage moest worden ingeleverd!!! We moesten namelijk met een kleiner vliegtuig dan gepland was verder reizen. Dus zou ook de handbagage van iedereen niet in de passagiers ruimten passen. Er was geen ontkomen aan, iedereen kon buiten op de grond gaan zitten en evt noodzakelijke dingen uit zijn handbagage halen, vervolgens je bagage laten labelen en inleveren. Daarna mocht je de pendelbus instappen. Er stonden 4 of 5 bussen klaar. Ik had mijn contant geld, een boek en wat kleine dingen snel in een plastic zakje gedaan. In de pendelbus bedacht ik me opeens dat mijn medicijnen en mijn PC wel in de koffer zaten en ik dit niet achter wilde laten. Dus sprong ik de bus uit en klampte de leider van dit ‘rare plan’ aan. Ik gaf aan hem aan wat er allemaal in mijn handbagage zat en ik toch mijn koffertje mee wilde nemen.
No way!
Echt wel!
Vervolgens vertelde ik aan de beste man van de vliegmaatschappij dat ik hen hierbij aansprakelijk deed stellen voor evt schade aan mijn computer. En dat ik mijn medicatie voor mijn hart gewoon bij me moet hebben.
Na nog eens 10 minuten te hebben moeten wachten en er nog maar 1 bus over was, die met zijn gaspedaal probeerde duidelijk te maken dat het tijd was om te vertrekken, kreeg ik toestemming om mijn koffertje mee te nemen. Als ik hierop terug kijk ben ik zo ongelofelijk dankbaar dat ik mijn handbagages koffertje bij me hebt gehouden! Het was een onverwachtse twist bij deze incheck die ik niet spoedig zal vergeten.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Malawi, Blantyre

7 WEKEN LANG EEN STEENTJE VAN HOOP MOGEN BIJDRAGEN

HOME BASED WEZEN PROJECT SATEMWA

Stichting Partners in Hoop is een gelegenheidssamenwerkingsverband aangegaan met Stichting Vrienden van Bokki om in het dorp Satemwa, regio Thyolo - zuid Malawi, een lang gekoesterde droom van de dorpsbewoners in vervulling te laten gaan; Het hebben van een veilig en menswaardig schoolgebouwtje voor de weeskinderen en (seksueel)misbruikte kinderen die in dit dorp worden opgevangen.

Met het bieden van een veilig, droog, schoon en menswaardig schoolgebouwtje kunnen we de kinderen die hier worden opgevangen en verzorgt, en de leerkrachten die we al hebben aangesteld, een nieuwe impuls geven om te komen tot een toekomst met Hoop.

Ronald Boomsma van Stichting Partners in Hoop, zal van 11 oktober t/m 29 november naar Malawi afreizen om dit project te coördineren. Ook zal hij de voorbereidingen treffen om het team van Stichting Vrienden van Bokki, welke 1 november in Malawi aankomt, te kunnen verwelkomen en begeleiden. Lokale bouwvakkers zullen samen met Cor Akkermans, John In de Weij, Frank de Ron en Richard van Stel van Stichting Vrienden van Bokki t/m 13 november aan de slag gaan met bouwen. Op 14 november 2014 zullen zij wellicht moe maar voldaan, het vliegtuig naar Nederland weer instappen.

Ronald Boomsma zal t/m eind november in Malawi blijven.

Recente Reisverslagen:

30 Oktober 2014

“Mwadzuka bwanji Aphiri, ndachokapo tiwonana”

29 Oktober 2014

“Ziekenhuis - In het centrum van Gods wil”

28 Oktober 2014

“Moreel partnerschap”

27 Oktober 2014

“Buikloop en cement” - Maandag 27 oktober

26 Oktober 2014

“Preek zonder donder” en "Trouwerij"
Stichting Partners in Hoop

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 103
Totaal aantal bezoekers 48247

Voorgaande reizen:

11 Oktober 2014 - 29 November 2014

7 WEKEN LANG EEN STEENTJE VAN HOOP MOGEN BIJDRAGEN

28 Mei 2010 - 25 Juni 2010

Reis naar Malawi - 2010

01 Juli 2007 - 31 Juli 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: