“Preek zonder donder” en "Trouwerij" - Reisverslag uit Blantyre, Malawi van Stichting Partners in Hoop Ronald Boomsma - WaarBenJij.nu “Preek zonder donder” en "Trouwerij" - Reisverslag uit Blantyre, Malawi van Stichting Partners in Hoop Ronald Boomsma - WaarBenJij.nu

“Preek zonder donder” en "Trouwerij"

Door: Ronald Boomsma

Blijf op de hoogte en volg Stichting Partners in Hoop

26 Oktober 2014 | Malawi, Blantyre

“Preek zonder donder” - Zondag 26 oktober
Vanmorgen ben ik om 05.30 opgestaan. Om 07.00 word ik in de kerk verwacht. Dan begint de Engelse dienst. Deze dienst duurt tot circa 09.00uur Tegen 08.00uur wordt ik naar voren geroepen om te preken. Deze preek heb ik afgelopen dagen goed voorbereid, met name het Engels. Talen zijn beslist niet mijn sterkste kant zo ook het Engels niet. Ik ben daarom heel blij dat iemand uit Nederland mij zo heeft geholpen met de vertalingen. Maar doordat ik toch nogal wat aanpassingen heb gemaakt in mijn tekst moest ook de vertaling worden aangepast. Gelukkig was het reeds vertaalde een goede ondersteuning bij mijn aanpassingen van de tekst waardoor ik tijdens het preken de boodschap goed over kon brengen.

Bijzonder blijft het om steeds weer te mogen ervaren dat als je dingen in gehoorzaamheid en vertrouwen met God doet Hij ook steeds voorziet. Veel mensen werden aangeraakt door de boodschap die ik bracht, mensen die huilden, mensen die vergeving vroegen over hun zonden. Mensen waren onder de indruk dat ‘een blanke’ zo intens van Jezus kon houden en met zoveel liefde en passie voor Malawianen kon spreken en hun wist te verwijzen naar een God van liefde die tevens een verterend vuur is. Tot nu toe hadden de meeste blanken alleen maar donderpreken afgestoken, angst ingeboezemd voor God, zonder enige liefde voor hen als Malawiaan. Dat maakte grote indruk op velen.
En ik….ik hoorde het met dankbaarheid en verbazing aan.

Tegen 09.15 uur is deze dienst afgelopen. Dit keer moet er snel worden gehandeld omdat over 45 minuten de trouwdienst zal beginnen van Faison Mukocha and Memory Chitedze. Memory Chitedze is de dochter van mevrouw Chitedze die van Stichting Partners in Hoop ook eens een geit heeft gekregen mbt het geitenfok progamma. Mevrouw Chitedze is een alleenstaande moeder van 7 kinderen. 1 kindje is overleden. Juist daarom is het zo mooi om nu deel te mogen zijn van deze heugelijke dag voor een gezin dat al zoveel heeft moeten af zien.
Het was een voorrecht om erbij te mogen zijn.

Later op de dag heb ik met Fransis de betalingen afgehandeld voor aanstaande maandag en dinsdag mbt het Satemwa project. En in de avond hebben we nog pret gehad voor de TV, want zeg nu eens zelf hoe leuk is het als je in Malawi een Nederlander op de TV ziet.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Malawi, Blantyre

7 WEKEN LANG EEN STEENTJE VAN HOOP MOGEN BIJDRAGEN

HOME BASED WEZEN PROJECT SATEMWA

Stichting Partners in Hoop is een gelegenheidssamenwerkingsverband aangegaan met Stichting Vrienden van Bokki om in het dorp Satemwa, regio Thyolo - zuid Malawi, een lang gekoesterde droom van de dorpsbewoners in vervulling te laten gaan; Het hebben van een veilig en menswaardig schoolgebouwtje voor de weeskinderen en (seksueel)misbruikte kinderen die in dit dorp worden opgevangen.

Met het bieden van een veilig, droog, schoon en menswaardig schoolgebouwtje kunnen we de kinderen die hier worden opgevangen en verzorgt, en de leerkrachten die we al hebben aangesteld, een nieuwe impuls geven om te komen tot een toekomst met Hoop.

Ronald Boomsma van Stichting Partners in Hoop, zal van 11 oktober t/m 29 november naar Malawi afreizen om dit project te coördineren. Ook zal hij de voorbereidingen treffen om het team van Stichting Vrienden van Bokki, welke 1 november in Malawi aankomt, te kunnen verwelkomen en begeleiden. Lokale bouwvakkers zullen samen met Cor Akkermans, John In de Weij, Frank de Ron en Richard van Stel van Stichting Vrienden van Bokki t/m 13 november aan de slag gaan met bouwen. Op 14 november 2014 zullen zij wellicht moe maar voldaan, het vliegtuig naar Nederland weer instappen.

Ronald Boomsma zal t/m eind november in Malawi blijven.

Recente Reisverslagen:

30 Oktober 2014

“Mwadzuka bwanji Aphiri, ndachokapo tiwonana”

29 Oktober 2014

“Ziekenhuis - In het centrum van Gods wil”

28 Oktober 2014

“Moreel partnerschap”

27 Oktober 2014

“Buikloop en cement” - Maandag 27 oktober

26 Oktober 2014

“Preek zonder donder” en "Trouwerij"
Stichting Partners in Hoop

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 211
Totaal aantal bezoekers 48128

Voorgaande reizen:

11 Oktober 2014 - 29 November 2014

7 WEKEN LANG EEN STEENTJE VAN HOOP MOGEN BIJDRAGEN

28 Mei 2010 - 25 Juni 2010

Reis naar Malawi - 2010

01 Juli 2007 - 31 Juli 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: