Planning "THINGS TO DO" Malawi klaar - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Stichting Partners in Hoop Ronald Boomsma - WaarBenJij.nu Planning "THINGS TO DO" Malawi klaar - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Stichting Partners in Hoop Ronald Boomsma - WaarBenJij.nu

Planning "THINGS TO DO" Malawi klaar

Door: Ronald Boomsma

Blijf op de hoogte en volg Stichting Partners in Hoop

19 Mei 2010 | Nederland, Amsterdam

Nog maar 10 dagen en dan zit ik al in het vliegtuig, samen met Krijn. Vandaag hadden we met de reizigers een Afrikaanse maaltijd. Lekker met je handen eten, gezellig kletsen en in de sfeer komen van Afrika. Dat beviel goed. Aansluitend hadden we de laatste vergadering van het bestuur van de stichting voor ons vertrek. Hierin zijn alle laatste dingen doorsproken en afgestemd met elkaar.

Het was een hele klus maar de lijst met geplande activiteiten is ook klaar. Vele losse aantekeningen van mij werden door Bernardine tot één vakkundig overzicht gemaakt. Enorm behulpzaam om het overzicht te kunnen behouden.

Hier een paar dingen op een rij die we hopen te gaan doen in Malawi:
- Start maken met bouw renovatie Alemekezekeschool
-Start maken met de bouw van geitenhokken op landbouwproject
- Groot onderhoud PC PIH in Malawi
-Met David en Elizabeth De relationele problemen bespreken die zijn ontstaan n.a.v. de financiële ondersteuning die een aantal mensen krijgen en het effect hiervan op mensen die geen (financiële) ondersteuning krijgen.
- Met David en Elizabeth bespreken: reporting; Wat zijn de knelpunten en hoe kunnen we deze verbeteren
- Bezoeken brengen aan de gezinnen die ondersteund worden. De mensen ontmoeten, horen hoe het gaat en wat het Plan van Hoop betekent voor de gezinnen en de kinderen.
- Graf bezoeken van Constance Vipingo en dhr. Manda
- Dorp(en) bezoeken waar geiten zijn uitgezet. Mensen bezoeken die geiten hebben gekregen om te horen hoe de ervaringen zijn.
- Geitenoverzicht bespreken; hoe dit verder te volgen / registreren
- Het landbouwproject bezoeken; de werkers te spreken, horen hoe zij dingen beleven, wat kan/moet veranderen en visie bespreken.

We houden je op de hoogte van de verdere ontwikkelingen.
Hartelijke groet
Ronald

• 19 Mei 2010 - 10:42

Sabine:

Wat een vol programma maar een mooie activiteiten lijst. Het aftellen is begonnen en jullie hebben er vast zin in. We volgen het op afstand maar in gedachten zijn we bij jullie. Gr. Rafiki Bien

• 19 Mei 2010 - 16:57

Ingrid:

Wat een lange lijst met activiteiten! Fijn om te weten dat het nodig en zo zinvol is om te gaan. Zie uit naar de zegen die daar voor hen en jullie uit mag ontstaan! Heel veel succes nog met de voorbereidingen en enorm benieuwd naar hoe het met Happiness en familie gaat! Het pakje komt er aan!