“Bergen verzetten” (Donderdag 16 oktober) - Reisverslag uit Blantyre, Malawi van Stichting Partners in Hoop Ronald Boomsma - WaarBenJij.nu “Bergen verzetten” (Donderdag 16 oktober) - Reisverslag uit Blantyre, Malawi van Stichting Partners in Hoop Ronald Boomsma - WaarBenJij.nu

“Bergen verzetten” (Donderdag 16 oktober)

Blijf op de hoogte en volg Stichting Partners in Hoop

16 Oktober 2014 | Malawi, Blantyre

“Bergen verzetten” (Donderdag 16 oktober) - plaatsen op 11.00 uur
Nadat we terug zijn met de koffers gaat David voor zijn wekelijkse gebedsdag de berg op om te bidden. Daar brengt hij elke donderdag door om de Heer te raadplegen. David wil dit altijd alleen doen om volledig gefocust te zijn op de Heer, maar ik schijn bij hem de enige uitzondering hierop te zijn. Ik ben al eens eerder met hem de berg opgegaan, tijdens een vorige reis. Ook nu heeft David aangegeven dat ik mee mocht. Maar ik heb afgesproken dat ik volgende week donderdag mee zal gaan omdat ik mij achterban en gebedsgroep wil informeren. En dat is wat David door de jaren heen heeft gemerkt hoe belangrijk dat is voor ons. Dus hij laat met alle begrip mij gaan naar het internetcafé terwijl hij dan de dag op de berg zal doorbrengen. David en ik zullen vandaag, elk op geheel eigen wijze ‘bergen verzetten’.

Nadat ik mijn dagboek heb bijgewerkt, wat toch weer meer tijd koste dan verwacht ga ik met de auto naar de stad. Vanaf House of Hope Chitsonga tot aan de Chichiri schoppingcenter is dat een ritje van precies 24km. Het links rijden in Malawi gaat me goed af, ook de rotondes die je met de klok mee moet rijden terwijl je wel het verkeer van rechts voorrang moet verlenen. Het blijft wel opletten, maar het gaat lekker. David vind het wel cool dat ik wil rijden want dan kan hij lekker door blijven bellen met zijn mobiel, welke bijna aan zijn oor is vergroeit.

De foto s heb ik uitgezocht om ze daarna te kunnen verkleinen.
Terwijl ik hier bezig ben is er een hele groep mensen van de kerk (de celgroep) om in het huis van Chitsonga te werken. De ramen worden gewassen de afwas gedaan het huis wordt schoongemaakt de was wordt hier in de eetkamer (die ik me heb toegeëigend als semi kantoor) op de grond gestreken. Mevrouw Manda, weduwe van Jackson, die overleed tijdens onze reis in 2004 en waar wij bij de begrafenis waren uitgenodigd heeft voor mij al mijn kleren en blouse gestreken.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Malawi, Blantyre

7 WEKEN LANG EEN STEENTJE VAN HOOP MOGEN BIJDRAGEN

HOME BASED WEZEN PROJECT SATEMWA

Stichting Partners in Hoop is een gelegenheidssamenwerkingsverband aangegaan met Stichting Vrienden van Bokki om in het dorp Satemwa, regio Thyolo - zuid Malawi, een lang gekoesterde droom van de dorpsbewoners in vervulling te laten gaan; Het hebben van een veilig en menswaardig schoolgebouwtje voor de weeskinderen en (seksueel)misbruikte kinderen die in dit dorp worden opgevangen.

Met het bieden van een veilig, droog, schoon en menswaardig schoolgebouwtje kunnen we de kinderen die hier worden opgevangen en verzorgt, en de leerkrachten die we al hebben aangesteld, een nieuwe impuls geven om te komen tot een toekomst met Hoop.

Ronald Boomsma van Stichting Partners in Hoop, zal van 11 oktober t/m 29 november naar Malawi afreizen om dit project te coördineren. Ook zal hij de voorbereidingen treffen om het team van Stichting Vrienden van Bokki, welke 1 november in Malawi aankomt, te kunnen verwelkomen en begeleiden. Lokale bouwvakkers zullen samen met Cor Akkermans, John In de Weij, Frank de Ron en Richard van Stel van Stichting Vrienden van Bokki t/m 13 november aan de slag gaan met bouwen. Op 14 november 2014 zullen zij wellicht moe maar voldaan, het vliegtuig naar Nederland weer instappen.

Ronald Boomsma zal t/m eind november in Malawi blijven.

Recente Reisverslagen:

30 Oktober 2014

“Mwadzuka bwanji Aphiri, ndachokapo tiwonana”

29 Oktober 2014

“Ziekenhuis - In het centrum van Gods wil”

28 Oktober 2014

“Moreel partnerschap”

27 Oktober 2014

“Buikloop en cement” - Maandag 27 oktober

26 Oktober 2014

“Preek zonder donder” en "Trouwerij"
Stichting Partners in Hoop

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 165
Totaal aantal bezoekers 48221

Voorgaande reizen:

11 Oktober 2014 - 29 November 2014

7 WEKEN LANG EEN STEENTJE VAN HOOP MOGEN BIJDRAGEN

28 Mei 2010 - 25 Juni 2010

Reis naar Malawi - 2010

01 Juli 2007 - 31 Juli 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: